ÖĞRENMEYE DEVAM EDİYORUZ

ÖĞRENMEYE DEVAM EDİYORUZ

Çağdaş öğretim teknikleri öğrencilerin öğrendikleri bilgileri gerçek hayata daha hızlı transfer etmesini sağlar.  Okulumuzda dersleri eğlenceli ve kalıcı hale getirmek için çeşitli ilke ve yöntemler kullanıp öğrencileri olabildiğince eğitimin içine katmaya çabalıyoruz. Bu sayede köşesinde sessizce oturan öğrenci bile derste söylenen konuyla ilgili şarkıya eşlik ediyor, tiyatrolaştırılmış bir konuya dikkat kesiliyor ve kendinden bir şeyler buluyor. 

12.02.2024 71

 Eklenen görsellerde rol oynama tekniği ile dersin işlendiğini görüyoruz. Her öğrenci kendisine verilen noktalama işaretinin ne işe yaradığını, nerede kullanıldığını anlatan kısa şiirleri ezberleyip okumuşlar, böylece hem dinleyen arkadaşlarının ilgisini çekmişler hem de bilgilerin kalıcılığını artırmışlardır.

Gardner “Çoklu Zeka Kuramı”nda farklı zeka alanları olduğunu ve her çocuğun, her bireyin farklı şekillerde öğrenebileceğini vurgular. Bu kurama dayanarak müziksel-ritmik zekası olan öğrencilere hitap etmek için ve tabii müziğin gücünden de yararlanmak amacıyla yine farklı bir etkinlik gerçekleştirmiştir. 

Eklenen şiirde bağlaç kendisini tanıtıp nerelerde kullanıldığını söylüyor. Tüm çocukların bildiği Barış Manço’nun “Arkadaşım Eşşek’ şarkısının melodisi kullanılarak bu sözler şarkı haline getirilip tüm sınıfa aynı anda söyletilmiştir. 

Öğrencilerin çok ilgisini çeken bu etkinlik, teneffüste bile öğrencilerin  “Bağlaç Şarkısı”nı söylenmesini sağlamıştır. 

Eklenen görselde ise öğrencilerin fotoğrafları ile oluşturulmuş bir ‘sözde çete’ görüyoruz. Öğrenciler pano çalışmasında kendi fotoğraflarını ya da arkadaşlarının fotoğraflarını görünce konuya ilgileri artmış ve böylece öğretmenin anlattıklarını daha dikkatli dinlemişlerdir. 

ÇALIŞMALARINDAN ÖTÜRÜ TÜRKÇE ÖĞRETMENİMİZ MERVE USLU'YA TEŞEKKÜR EDERİZ.  12-02-202412-02-202412-02-202412-02-2024